Search

Sinnesmarknadsföring | 2:a upplagan

av Bertil Hulten och Niklas Broweus

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Inbunden
Utgiven 2011-09-22
Upplaga 2
Antal sidor 198
ISBN 9789147096510
Kategori(er) Ekonomi & management
 ↳ Marknadsföring
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

I den här prisbelönta boken – nu i sin andra reviderade upplaga – visas hur de mänskliga sinnena kan bilda utgångspunkt för ett företags marknadsföring. Det handlar om hur företag via emotionella inslag – genom att synas, låta, dofta, kännas eller smaka – kan bemöta kunderna på ett mer intimt och personligt sätt än vad traditionell marknadsföring lyckats med.

Läs mer
I boken föreslås en begreppsapparat och beskrivs vad sinnesmarknadsföring är på ett såväl praktiskt som teoretiskt plan. Den bygger på aktuell forskning och verkliga exempel från både svenska och utländska företag. I denna andra reviderade upplaga har flera avsnitt och exempel tillkommit eller skrivits om i ljuset av områdets utveckling. En nyskapande bok för både utbildning och praktik!
Den första upplagan av ”Sinnesmarknadsföring” erhöll år 2008 Sveriges Marknadsförbunds utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. I maj 2009 publicerades boken på engelska, med titeln ”Sensory Marketing” (Palgrave Macmillan).

Om författarna
Bertil Hultén är docent i marknadsföring vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet i Kalmar/Växjö (www.lnu.se/ekonomihogskolan), och associerad forskare vid Handelns Utredningsinstitut (HUI). Hans forskning är inriktad på betydelsen av multi-sensoriska varumärkesupplevelser i marknadsföringen. Bertil publicerar artiklar i olika vetenskapliga tidskrifter och är en efterfrågad föreläsare.
Niklas Broweus är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar, Handelshögskolan i Göteborg och Cracow University of Economics, Polen. Han är konsult och föreläsare inom sinnesmarknadsföring och driver bloggen Sinnesmarknadsföring.se.
Marcus van Dijk är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar och Otterbein University, USA. Han föreläser om sinnesmarknadsföring och är Sense Director på strategibyrån Sense Agency, som analyserar miljöer och utvecklar sinnesstrategier för alla fem sinnen, www.senseagency.se.

Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 4 

 6 

 9 

 3 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng