Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

Det svenska medielandskapet - Traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens | 1:a upplagan

av Lennart Weibull, Ingela Wadbring och Jonas Ohlsson

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2018-01-09
Upplaga 1
Fler upplagor 2014/1, 2020/2
Antal sidor 316
ISBN 9789147113354
Kategori(er) Media & kommunikation
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

Dagstidningar, radio, tv och sociala medier är viktiga beståndsdelar i ett samhälle i utveckling. Genom medier får vi veta vad som händer i vår omvärld. För att kunna bedöma det innehåll som förmedlas i olika kanaler är det viktigt att känna till villkoren för mediernas verksamhet, inte minst i fråga om teknisk utveckling, ekonomiska förhållanden, politiskt inflytande och publikens intresse. Det svenska medielandskapet belyser dessa villkor genom att studera medierna ur både ett historiskt och ett aktuellt perspektiv.

Läs mer
Det svenska medielandskapet utkom för första gången 1970, då med titeln Press radio tv. Titeln har förändrats i takt med medielandskapets förändring. Många upplagor av boken hade titeln Massmedier och då med olika underrubriker. Det nya med Det svenska medielandskapet är att sociala medier nu behandlas lika ingående som traditionella medier. Dessutom har samtliga kapitel utvecklats och aktualiserats. Boken har, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, närmast blivit en klassiker och är idag ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet.

Om författarna
Lennart Weibull, f. 1946, är professor emeritus i massmedieforskning och seniorforskare vid SOM-institutet, Göteborgs universitet.
Ingela Wadbring, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet och föreståndare vid Nordicom, Göteborgs universitet.
Jonas Ohlsson, f. 1980, är filosofie doktor och forskare vid Nordicom, Göteborgs universitet.

Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 1 

 1 

 9 

 2 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng