av Camilla Björklund och Hanna Palmér
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Flexband |
Utgiven | 2018-08-24 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 220 |
ISBN | 9789127822580 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Hur kan du som förskollärare möta, utmana och planeraför barnens matematiklärande?
Den här matematikdidaktiska grundboken för förskolan har fokus på matematik, barns lärande och förskollärarens undervisning. Författarna täcker in hela forskningsfältet och gör grundliga genomgångar av barns lärande av olika matematikinnehåll kopplade till verksamhetsnära exempel av hur matematikundervisning kan genomföras i förskolan.
För att alla barn ska ges likvärdiga förutsättningar att upptäcka och uppskatta matematik har förskolan enavgörande roll att spela. Boken ger dig som verksam eller blivande förskollärare, förskolechef eller annan pedagog inom förskolan en beredskap att förstå:
matematik som ett kunskapsområde relevant för förskolebarn,
hur barn tänker och resonerar matematiskt,
hur matematikundervisning kan genomföras i förskolan.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
6
6
0
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.