av Norstedts Juridik och
Förlag | Norstedts Juridik |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Inbunden |
Utgiven | 2003-01-14 |
Upplaga | 7 |
Antal sidor | 736 |
ISBN | 9789139104247 |
Kategori(er) |
Juridik ↳ Marknadsrätt |
Den ledande handboken och läroboken för alla som planerar och genomför marknadsföringsåtgärder. Den sjunde upplagan innehåller många nyheter: Hantering av personuppgifter enligt PUL Ändringar i upphovsrättslagstiftningen och marknadsföringslagen Regler för det s.k. NIX-registret Nya regler för obeställbar reklam och jämförande reklam Den nya distansavtalslagen Flera EG-anpassningar, särskilt det s.k. förbudsföreläggandedirektiivet Inom IT-rätten kommenteras bl.a. rätten till domännamn samt rätten och ansvaret för länkat material på webbsidor. Tonvikten ligger i övrigt på företagens ansvar för reklam, konkurrens och försäljning, men även reglerna om mutor och bestickning, immaterialrätt och tryckfrihet är centrala. Såväl lagstiftning som praxis inom marknads- och konsumenträtt behandlas ingående. Författarna är jurister och sedan länge verksamma inom marknadsrättens område.
Hittills har vi återanvänt
2
3
1
6
4
0
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.