av Ulf Eriksson
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2008-10-10 |
Upplaga | 2 |
Fler upplagor | |
Antal sidor | 339 |
ISBN | 9789144054100 |
Kategori(er) |
Data & IT |
Brister i kraven är den största felkällan vid utvecklingen av IT-system. Den här boken lär på ett praktiskt sätt ut det du behöver veta för att kunna arbeta med kravhantering på ett strukturerat sätt. Du lär dig många användbara tekniker som utgör grunden i kravhanterarens verktygslåda. Bokens röda tråd är kravhanteringsprocessen från insamling till prioritering, dokumentation, kvalitetssäkring och förvaltning. Den är fylld med praktiska exempel, checklistor och fallstudier som belyser både lyckad och mindre lyckad användning av kravhantering. Till boken hör exempeldokumentation och mallar som du kan börjra använda direkt. I slutet av boken ges en introduktion till de tester som krävs för att kontrollera att kraven är uppfyllda. Den nya, andra upplagan innehåller fler tekniker för insamling och dokumentationen av krav jämfört med första upplagan. kvalitetsstyrning, kvalitet, kvalitetsteknik Test och kvalitetssäkring av IT-system: Läs mer
Hittills har vi återanvänt
2
3
1
6
4
8
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.