Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

Marknadsföring i butik: Om forskning och branschkunskap i detaljhandeln | 1:a upplagan

av Jens Nordfält

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2007-05-24
Upplaga 1
Fler upplagor 2018/2
Antal sidor 288
ISBN 9789147087662
Kategori(er) Ekonomi & management
 ↳ Marknadsföring
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

Av alla produkter och varumärken som finns i en butik blir kunden troligtvis bara medveten om mindre än en procent. Med enkla visuella knep går det att påverka vilka produkter som uppmärksammas och hur intrycken tolkas. Detta ger den som arbetar i en butik enorma möjligheter, men det ställer också krav. För att kunna kommunicera på ett bra sätt med kunderna gäller det för detaljisten att känna till hur dessa framförallt visuella regler fungerar.

Läs mer
Marknadsföring i butik gör en djupdykning i de senaste 40 årens forskning kring marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författaren visar hur den psykologiska beslutsmodellen praktiskt kan tillämpas på butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse. Ambitionen är att försöka fylla ut delar av den kunskapslucka som finns idag och utmana många av de branschsanningar som bygger på rykten.
Boken vänder sig till dig som arbetar inom handeln eller studerar handel vid universitetet, på högskolan eller på någon branschutbildning.
Av Sveriges Marknadsförbund utsedd till årets marknadsföringsbok 2007.

Om författarna
Jens Nordfält är doktor i butiksmarknadsföring. Han arbetar med forskning och utbildning vid Handelshögskolan i Stockholm och på ICA.

Recensioner
"Huvuddelen av kunders köpbeslut för många produkter fattas inne i butiken - inte i förväg. Det betyder att butiken i sig är ett minst lika viktigt medel för att utöv apåverkan som annonser och TV-reklam. Trots detta har det saknats litteratur på svenska om butikens synnerligen betydelsefulla roll som kommunikationsmedium. Men nu har Jens Nordfält rättat till detta med boken Marknadsföring i butik. Boken, som är baserad på omfattande internationell forskning, ger en systematisk insikt i hur kunden blir påverkad av sådant som sortimentet, priserna, ljud, ljus, dofter och färger inne i butiken. Därför är det här en bok som gör livet lättare för de praktiker och högskolestudenter som vill lära sig hur butikskunder reagerar. Även alla vi som är kunder borde läsa boken, för många av våra beslutsprocesser inne i butiken är omedvetna och sker med hjälp av autopilot. "
Magnus Söderlund är chef för Centrum för Konsumentmarknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm och författare till bland annat böckerna Den lojala kunden och Emotionsladdad marknadsföring.
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 2 

 5 

 1 

 1 

 3 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng