Search

Allt du behöver veta om Design Management | 1:a upplagan

av Kenneth Österlin

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2011-10-06
Upplaga 1
Fler upplagor
Antal sidor 84
ISBN 9789147096466
Kategori(er) Kultur
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Utvecklingen av design har mer och mer gått från utformning av enstaka miljöer, produkter och media till utformning av hela system – av hela verksamhetens kontaktyta med omvärlden. Den här boken handlar om just detta, det vill säga om design management. Om att lägga upp strategin, utforma och leda designarbetet för hur affärsmålen kan förverkligas i den konkreta utformningen.

Läs mer
Boken vänder sig i första hand till dig, som utan att själv vara designer, vill förstå tankarna bakom design management. Du blir inte designer av att läsa boken, men får en orientering i design management och en verktygslåda för att medvetet kunna styra designarbetet i din roll som beställare, beslutsfattare eller medarbetare. Via ett jordnära, fiktivt case iscensätts hela resonemanget och i en serie intervjuer delar ledare från olika verksamheter frikostigt med sig av sina erfarenheter.
”En mycket bra bok för praktiker – som också kan fungera som introduktion för studenter på grundläggande nivå. Behandlar designens betydelse utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv där både strategi, ledning och marknadsföringsperspektiv tas upp på ett lättfattligt och överskådligt sätt.”
Ulla Johansson, professor i Design Management Business & Design Lab, Göteborgs Universitet
”I en värld av hårdnande konkurrens måste alla delar i en verksamhet samverka till en tydlig helhet. Det kräver organiserat designarbete på vägen mot uppsatta mål. Boken är en genomgång av de många begreppen och faserna i processen, plus några intressanta inblickar och goda råd.”
Sven-Olof Bodenfors, vd Forsman & Bodenfors Case AB

Om författarna
Kenneth Österlin, designer MSD, har en drygt 30-årig yrkeserfarenhet som designer inom ett brett fält av branscher och marknader. Förutom konsultverksamhet som industridesigner föreläser och undervisar han på designhögskolor runtom i Sverige och är företagsrådgivare för Business Region Göteborg.
Han har tidigare skrivit ”Design i fokus för produktutveckling – varför ser saker ut som de gör?” (Liber, 3:e uppl. 2010), som år 2004 fick hedersomnämnande som ”Årets Marknadsföringsbok” av Sveriges Marknadsförbund.

Recensioner
"Detta är en välskriven och pedagogisk bok om hur produkter, miljöer och hela system kan utformas för att uppnå konkreta mål i olika affärsbranscher. Det är en introduktionsbok för studenter, praktiker och en intresserad allmänhet." BTJ häfte 11122162, lektör Kent Lindkvist
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 2 

 7 

 1 

 3 

 2 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng