Search

Twentieth century design

av Jonathan M. Woodham

Köp begagnad bok

Köp ny bok

Fakta

Förlag Oxford University Press
Språk Engelska
Bandtyp Pocket
Utgiven 1997-04-10
Antal sidor 288
ISBN 9780192842046
Kategori(er) Bild, form & arkitektur
 ↳ Design
Kultur
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

The most famous designs of the twentieth century are not those in museums, but in the marketplace - such as the Coca-Cola bottle and the McDonald's logo. Drawing on the most up-to-date scholarship, Jonathan Woodham takes a fresh look at the wider issues of design and industrial culture and explores themes such as national identity, the rise of multi-nationals, Pop and Postmodernism, and contemporary ideas of nostalgia and heritage. In the history which emerges designis clearly seen for what it is: the powerful and complex expression of aesthetic, social, economic, political, and technological forces. (Oxford)

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 6 

 1 

 7 

 1 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng