Kundservice

Just nu, genomsnittlig svarstid: 44 timmar och 10 minuter

Vad behöver du hjälp med?

Min order / ett köp

- När kommer boken/böckerna?

Kort svar: Majoriteten av alla böcker levererar/skickar vi på några få dagar.

Halvlångt svar: Vi försöker att ha de böcker i lager där de används så att du ska få böckerna så snabbt som möjligt. När så inte är fallet behöver vi skicka dem från andra butiker eller beställa in dem från förlaget, då tar det lite längre tid. Vanligtvis får vi leveranser från svenska förlag till vårt centrallager inom 1-3 dagar och utländska inom 4-8 dagar, ibland tar det tyvärr längre tid. Från centrallagret skickas de vidare inom 3 arbetsdagar. Vart dina böcker är kan du se under Mina ordrar.

*Just nu har vi högre tryck på vårt centrallager än väntat. Vi har extra personal på plats och för att få ett beräknat datum för din leverans, vänligen följ dina beställning på Mina ordrar.

- Jag saknar en eller flera böcker som jag har beställt

Du kan se status över din order via Mina ordrar. Står det att en bok är skickad eller uthämtad som du inte har fått – vänligen använd formuläret nedan och låt oss veta vilken bok du saknar.

*Under terminsstart har vi vanligtvis högre tryck på vårt centrallager. För att få ett beräknat datum för din leverans, vänligen följ din beställning på Mina ordrar.

- Jag vill ändra leveranssätt eller leveransadress

Vänligen fyll i vart eller hur du önskar få ordern levererad samt vilken order det gäller. Vänligen observera att fraktkostnad tillkommer för ändring till hemleverans.

- Jag har fått fel bok/böcker

Attans. Ledsen för det! Vänligen använd formuläret nedan och ange hur det har blivit fel så försöker vi lösa detta på bästa sätt.

- Ordern har skickats till fel adress

Suck, trist! Vi försöker så klart lösa detta. Ange vart du vill att ordern ska skickas eller hur du önskar göra så hjälper vi dig så gott vi kan.

- Jag saknar orderbekräftelse

Har du inte mottagit din orderbekräftelse kan orderbekräftelsen ha sorterats till skräpposten för din e-postadress. Vi rekommenderar en sökning i e-posten. Kvarstår problemet? Vänligen använd formuläret nedan:

- Bokens skick motsvarar inte mina förväntningar

Ajdå. Ledsen för det. Det är sällsynt, men ibland blir det tyvärr fel.

Du har du tre alternativ.

(1) Vi ersätter vi dig för mellanskillnaden mot faktiskt skick.
(2) Vi försöker hitta en ny bok i det skick du valt.
(3) Vi makulerar köpet.

Använd formuläret nedan och låt oss veta vad du föredrar. Om du vill att vi gör en ny bedömning på skicket ladda även upp en eller flera bilder på boken som inte motsvarar din förväntningar.

- Kan ett ombud hämta mina böcker?

Ja, det är fullt möjligt. För att hämta ut någon annans böcker behövs giltiga ID-handlingar för beställare och ombud, precis som vid vanlig posthantering. Är detta inte på något sätt möjligt, ta gärna kontakt med vår kundsupport.

- Jag köpte en bok som inte fanns i lager, får jag pengar tillbaka?

Självklart!

Hemskt ledsen att vi inte kunnat leverera din produkt!

Det kan finnas olika anledningar till varför vi inte kan tillhandahålla din produkt. Returen sker oavsett per automatik och du får ett e-postmeddelande om hur det betalade beloppet återbetalas.

Vi håller tummarna att det går bättre nästa gång och att varan kan finnas i annat skick.

- Övriga frågor gällande order

Vänligen använd formuläret nedan.

Jag vill makulera/ångra ett köp

- Ordern har inte skickats

Vänligen fyll i ordernummer och vilken del av ordern du önskar makulera.

- Jag har inte hämtat ut böckerna

Vänligen fyll i ordernummer och vilken del av ordern du önskar makulera.

- Jag har fått böcker jag redan har makulerat köpet på

Beklagar detta. Om du inte har möjlighet att lämna in böckerna i närmaste butik så vänligen kontakta oss genom formuläret nedan om vilka böcker det gäller så skickar vi en retursedel så att du kostnadsfritt kan skicka tillbaka böckerna.

- Jag har hämtat ut ordern

Vänligen lämna in boken/böckerna du önskar returnera till närmaste butik alternativt skicka dem till nedanstående adress med följande returblankett:

Campusbokhandeln
Adlibrisvägen 1
744 51 Morgongåva

Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda. Du står för ev fraktkostnader.

- Ordern har skickats

Du har rätt att makulera köp du gjort upp till två veckor efter att du fått ordern.

Vänligen lämna in boken/böckerna du önskar returnera till närmaste butik alternativt skicka dem till nedanstående adress med följande returblankett:

Campusbokhandeln
Adlibrisvägen 1
744 51 Morgongåva

Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda. Du står för ev fraktkostnader.

- Övriga returfrågor

Vänligen använd formuläret nedan.

Sålda och inlämnade böcker

- Min bok är värderad till 0 kr

Detta brukar vanligtvis åtgärdas automatiskt under kommande natt. Felet beror på att vi inte haft boken du lämnat in i vår databas innan och när den har skapats har vi missat att lägga in jämförelsepris. Om du gör oss uppmärksam på detta genom formuläret nedan så kan vi fixa det omgående.

- Kan jag hämta tillbaka osålda böcker?

Ja det går bra. Så länge en bok inte har sålts och inom 12 månader från inlämingstillfället så är boken fortfarande din och du kan när som helst hämta tillbaka den eller få den hemskickad (det senare mot en kostnad).

Skulle 12 månader ha passerat kan du fortfarande hämta tillbaka ev osålda böcker så länge de finns kvar. Campusbokhandeln äger dock rätten att göra sig av med osålda böcker efter 12 månader från inlämningstillfället.

- Övriga frågor gällande sålda och inlämnade böcker

Vänligen använd formuläret nedan.

Mitt saldo och utbetalningar

- Jag saknar betalning för bok/böcker

Om det inte står att du har en diff på konto har du troligen fått betalt men vid ett tidigare tillfälle. Detta beror i så fall på att boken har först sålts, sedan returnerats och sedan sålts igen. För att du inte ska få betalt för samma bok två gånger drar vi därför tillbaka summan och sätter sedan in den igen.

Om du tror att något har gått fel, vänligen använd formuläret nedan och ange vilken/vilka bok/böcker det gäller.

- Jag har en diff på mitt konto, vad beror det på?

I de flesta fall beror det på att du har varit kund länge och du har utbetalningar inte finns registrerade i vår databas. Detta kräver en manuell korrigering som görs vid begärd utbetalning eller på begäran.

Det finns även historiska enstaka fall där försäljningar och returer har skapat en diff. Detta kräver också en manuell åtgärd.

Vänligen använd formuläret nedan om du vill att vi ska prioritera din diff.

- Jag fick ett mail om lyckad utbetalning men pengarna har inte kommit fram

Ajdå! Kontrollera gärna ditt kontoutdrag igen. Pengarna har förts över samma dag eller dagen innan som mailet skickades.

Om du trots detta inte hittar någon inbetalning så kontakta oss via formuläret nedan, ange belopp och vilken dag utbetalningen ska ha gjorts.

- När får jag utbetalning?

Vi betalar ut till svenska kontonummer inom en vecka från begärd utbetalning, utländska inom en månad. Du begär utbetalning under Saldo och utbetalningar.

Har du en diff på ditt konto eller lämnat in över 120 böcker kräver det en manuell kontroll och då kan utbetalningen ta lite längre tid beroende på vår belastning.

- Övriga frågor gällande saldo och utbetalningar

Vänligen använd formuläret nedan.

Sälja böcker

- Hur säljer man böcker?

Du kan antingen lämna in de böcker du önskar sälja till någon av våra butiker, på en inlämningstation eller skicka in dem till vårt centrallager (Campusbokhandeln, Adlibrisvägen 1, 744 51 Morgongåva). Inkludera gärna en lapp med namn, personnummer och e-postadress samt hur många böcker så underlättar du vårt arbete.

Det går också bra att skapa en annons här på hemsidan där du skickar boken direkt till köparen. I samtliga fall får du betalt när boken är såld.

Läs mer om hur det fungerar på Sälja böcker

- Övriga frågor gällande Sälja böcker?

Vänligen använd formuläret nedan.

Mitt konto hos Campusbokhandeln

- Jag kan inte logga in

Kan du inte logga in kan det bero på en av flera anledningar och oftast beror det på att ditt konto ej är aktiverat.

Det kan vara på grund av att (1) ditt konto är registrerad på en annan e-postadress än den du försöker logga in med. (2) Ditt konto har anonymiserats p.g.a. GDPR eller (3) ditt lösenord är felaktigt.

Våra rekommendationer är att först se över inkorgen till din e-post efter ett aktiveringsmail, och är kontot aktiverat kan du besöka vår hemsida för lösenordsåterställning här:
https://campusbokhandeln.se/glomt-losenord

Kommer du fortfarande inte in, vänligen kontakta oss i formuläret nedan :)

- Jag försöker skapa ett konto, men det står att personnumret redan är i bruk

Med stor sannolikhet har du redan ett konto skapat hos oss, antingen att du handlat hos oss tidigare, eller skapat ett konto.
Prova gärna att beställa ett nytt lösenord till din e-post genom vår hemsida:
https://campusbokhandeln.se/glomt-losenord

Om det inte fungerar så hör av dig till oss via formuläret nedan och inkludera gärna ditt personnummer och adress som kontot ska registeras på så ser vi till att du får tillgång till ditt/ett nytt konto.

- Jag får inget nytt lösenord

Om du har beställt ett nytt lösenord via Glömt lösenord och du inte har fått ett i din inkorg inom 15 minuter eller i din skräppost-mapp kontrollera att du angav rätt e-postadrees, ditt konto är registrerat på den e-postadress vi senast mailade till.

Om det ändå inte fungerar, vänligen låt oss veta genom formuläret nedan. Inkludera gärna personnummer om du är osäker på vilket e-mailadress kontot är registrerat på.

- Övriga frågor gällande Mitt konto

Vänligen använd formuläret nedan.

Bonusträdet

- Jag har fått ett mail om presentkort, men hittar inget presentkort

Presentkortet skickas från oss med e-post och syns även i varukorgen när du är inloggad samt på Bonusträdet.

Presentkort gäller oftast i 2 till 6 månader, så om det inte finns där kan det bero på att det har gått ut eller att det redan är använt.

Är du säker på att det borde finnas ett presentkort trots att det inte gör det, vänligen kontakta oss via formuläret nedan och ange när du fick presentkortet.

- Jag har över 3000 löv men inget presentkort

Presentkortet syns i varukorgen när du är inloggad samt på Bonusträdet.

Presentkort gäller i två månader, så om det inte finns där kan det bero på att det har gått ut eller redan är använt.

Är du säker på att det borde finnas ett presentkort trots att det inte gör det, vänligen kontakta oss via formuläret nedan och ange när du fick presentkortet.

- Övriga frågor gällande Bonusträdet

Vänligen använd formuläret nedan.

Faktura- och betalningsfrågor

Våra fakturor och kortbetalningar hanteras av Qliro, och ärenden som rör detta hanteras enklast via Mina sidor på qliro.com.

Vid övriga frågor, vänligen använd formuläret nedan.

Övriga frågor

Vänligen använd formuläret nedan.

Just nu har vi återanvänt

 1 

 5 

 0 

 3 

 2 

 7 

 3 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Söker...
Stäng