Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Kundservice
Hej, vad kan vi hjälpa dig med?
Vi vill att du ska få hjälp så snabbt som möjligt. Därför har vi samlat svaren på våra allra vanligaste frågor här.
Vi har för närvarande hög belastning i samband med kursstart, och därför kan det ta längre tid att svara på dina frågor.
För att kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt ber vi dig att inte kontakta oss flera gånger i samma ärende. Tack för ditt tålamod.
Så länge en bok inte har sålts och det är inom 12 månader från inlämingstillfället är boken fortfarande din och du kan när som helst hämta tillbaka den alternativt få den hemskickad mot fraktkostnad via ditt användarkonto.
Notera att det kan i udda fall ske att boken blir såld under tiden du medgett att du önskar hämta tillbaka den. Skulle det hända hjälper vi dig så gott vi kan att hitta ett likvärdigt exemplar att köpa bland produkterna på vår hemsida.
Skulle 12 månader ha passerat kan du fortfarande hämta tillbaka osålda böcker så länge som dessa inte redan sorterats ut i förmån för nya inlämningar. Detta sker på grund av att våra butiker har begränsat med lagerutrymme. Campusbokhandeln äger enligt villkor rätten att göra sig av med osålda böcker efter 12 månader från inlämningstillfället enligt följande villkor: https://campusbokhandeln.se/forsaljningsvillkor
För att sälja böcker hos oss kan du sedan antingen lämna in de böcker du önskar sälja till någon av våra butiker, på en inlämningstation eller skicka in dem till vårt centrallager på adressen:
Campusbokhandeln i Sverige AB
Godmottagning F
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva
För att vi ska kunna godkänna din inlämning måste information med namn, personnummer och e-postadress samt hur många böcker du lämnar in följa med dina böcker.
Vi rekommenderar även att spara en lista med vilka böcker du lämnat in vid större inlämningar.
Att sälja böcker via bokannons
Utöver inlämning till butik går det även bra att Skapa en annons på vår hemsida där du skickar boken direkt till köparen. I detta fall får du betalt när boken är såld och levererad.
När du skapar en bokannons hos oss hanteras leveransen av Postnord eller Earlybird.
Nedan finner du svaren på vanliga frågor som gäller för leveranser med Earlybird.
Hur gör Earlybird?
För köpare:
Ditt paket levereras under natten/tidig morgon av tidningsbudet, oftast innan klockan 07:00. Earlybirds tidningsbud har portkod och nycklar till merparten av alla flerfamiljshus i Sverige. Leveranser sker utan kvittens.
Bor du i lägenhet får du ditt paket utanför din dörr. Bor du i hus läggs paketet i postlådan. Är paketet för stort hängs det på postlådan i en vädertålig påse. Du får ett SMS som bekräftar att ditt paket är levererat. Kontrollera att det står rätt namn på dörren/brevlådan så budet lätt kan hitta fram.
För säljare:
När och var ska jag lägga ut paketet för upphämtning?
Paketet ska läggas ut för upphämtning senast kl. 23.00. Det blir sedan upphämtat någon gång innan kl. 06.00 morgonen efter. Paketet placeras utanför ytterdörren om du bor i lägenhet/flerfamiljshus och bredvid eller i din (olåsta) postlåda om du bor i radhus eller villa. Paket får inte läggas i postboxar då de lokala buden inte har tillgång till dem.
Earlybird tidningsbud har portkod och nycklar till merparten av alla flerfamiljshus i hela Sverige. Om vi inte skulle komma in kontaktar vi dig.
Vi levererar normalt ditt paket inom 3-6 vardagar efter att vi har hämtat det från avsändaren, beroende på var du bor.
Frågor
Har du några frågor som rör upphämtning av din bokannons?
Vänligen kontakta Earlybird på [email protected] eller besök deras hemsida: https://earlybird.se/
Har du frågor som rör dina annonsböcker, leveranser, ditt konto eller vill rapportera en reklamation? Välkommen att kontakta oss via formuläret nedan.
Presentkort gäller oftast i 2 till 6 månader, så om det inte finns där kan det bero på att det har gått ut eller att det redan är använt.
Är du säker på att det borde finnas ett presentkort trots att det inte gör det, vänligen kontakta oss via formuläret nedan och ange när du fick presentkortet.
Presentkort gäller i två månader. Om du inte hittar den aktiva koden kan det (tyvärr) bero på att det har gått ut eller redan tidigare blivit förbrukad.
Är du säker på att det borde finnas ett presentkort trots att det inte gör det, vänligen kontakta oss via formuläret nedan och ange när du fick presentkortet.
Campusbokhandeln i Sverige AB
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva
Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda och du står för ev. fraktkostnader.
För att paketet ska nå fram till våra lager behöver du använda dig av Postnords tjänst "Skicka hem" via Postnords portal: – https://www.postnord.se/kop-frakt//
Boka din returfrakt här.
1: Gå till https://www.postnord.se/kop-frakt/sender
2: Välj vikt för paketet.
3: Välj "Skicka Hem"
4: Skriv din adress
5: Välj företagsmottagare
6: Skriv vår adress (se nedan)
Vår adress:
Campusbokhandeln i Sverige AB
Adlibrisvägen 1, Godsmottagning F
744 81, Morgongåva
E-post: [email protected]
Mobilnummer: 0791022339
Vänligen lämna in boken/böckerna du önskar returnera till närmaste butik alternativt skicka dem tillsammans med följande returblankett till nedanstående adress:
Campusbokhandeln i Sverige AB
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva
Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda och du står för ev. fraktkostnader.
För att paketet ska nå fram till våra lager behöver du använda dig av Postnords tjänst "Skicka hem" via Postnords portal: – https://www.postnord.se/kop-frakt//
Boka din returfrakt här.
1: Gå till https://www.postnord.se/kop-frakt/sender
2: Välj vikt för paketet.
3: Välj "Skicka Hem"
4: Skriv din adress
5: Välj företagsmottagare
6: Skriv vår adress (se nedan)
Vår adress:
Campusbokhandeln i Sverige AB
Adlibrisvägen 1, Godsmottagning F
744 81, Morgongåva
E-post: [email protected]
Mobilnummer: 0791022339
Vänligen lämna in boken/böckerna du önskar returnera till närmaste butik alternativt skicka dem tillsammans med följande returblankett till nedanstående adress:
Campusbokhandeln
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva
Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda och du står för ev. fraktkostnader.
För att paketet ska nå fram till våra lager behöver du använda dig av Postnords tjänst "Skicka hem" via Postnords portal: – https://www.postnord.se/kop-frakt//
Boka din returfrakt här.
1: Gå till https://www.postnord.se/kop-frakt/sender
2: Välj vikt för paketet.
3: Välj "Skicka Hem"
4: Skriv din adress
5: Välj företagsmottagare
6: Skriv vår adress (se nedan)
Vår adress:
Campusbokhandeln i Sverige AB
Adlibrisvägen 1, Godsmottagning F
744 81, Morgongåva
E-post: [email protected]
Mobilnummer: 0791022339
För att hämta ut någon annans böcker behövs giltiga ID-handlingar för både beställare och ombud precis som vid vanlig posthantering.
Är detta inte möjligt, välkommen att kontakta vår kundsupport via formuläret nedan.
Våra villkor för vad som gäller kring respektive skick finner du på enklast på hemsidan, under våra försäljningsvillkor:
https://campusbokhandeln.se/forsaljningsvillkor
Har det enligt villkoren blivit en felbedömning går vi vidare enligt din preferens av följande tre alternativ:
1. Vi ersätter vi dig för mellanskillnaden mot faktiskt skick.
2. Vi försöker hitta en ny bok i det skick du valt och assisterar dig med returen.
3. Vi makulerar din produkt och assisterar dig med returen.
För hjälp med ditt ärende – inkom med bildunderlag samt vilken av de tre alternativen som önskas till vår e-postadress:
[email protected]
Vänligen använd formuläret nedan och ange de produkter du tagit emot felaktigt och vilken produkt du fortfarande saknar.
Vi hjälper dig självfallet att returnera den felaktiga produkten kostnadsfritt samt ser till att rätt produkt levereras så snart som möjligt.
Beklagar helhjärtat missödet!
Vi beklagar att din produkt inte kunde levereras!
Det kan finnas olika anledningar till varför vi inte kan tillhandahålla din produkt och retur sker då per automatik.
Du får sedan ett e-postmeddelande om hur det betalade beloppet krediteras – detta är beroende på hur du handlat hos oss.
*Notera att vid köp med presentkort eller rabattkod kan beloppet komma att hamna på ditt användarsaldo.
Det kan innebära att du fortfarande behöver betala din faktura.
Vi håller tummarna att det går bättre nästa gång och att varan finns tillgänglig i annat skick på hemsidan.
Vid större beställningar sampackas produkter i din order hos Campusbokhandeln centrallager för att göra miljön en tjänst!
Är din order redan registrerad som skickad är den antingen på väg till vårt lager för sampackning, på väg till en annan butik för uthämtning eller på sin väg hem till dig vid hemleverans.
Upplever du att din order är oskäligt försenad är du alltid välkommen att använda formuläret nedan och låta oss veta vilken bok du saknar.
*Under terminsstart har vi ett högre tryck och därför risk för eventuella fördröjningar. För att få ett beräknat datum för din leverans, vänligen följ din beställning på >Mina ordrar<
Har du inte mottagit din orderbekräftelse kan det bero på ett antal anledningar angivna nedan:
1. Den har kommit till skräpposten för din e-postadress.
2. Du har angivit e-postadress felaktigt, vanligast är stavfel.
3. Vi har fördröjning på vår hemsida som hindrat e-post med orderbekräftelse att skickas ut.
Vi rekommenderar en sökning i e-posten, och att vänta en timme om köpet gjordes i närtid.
Kvarstår problemet? Vänligen använd formuläret nedan med inkluderat personnummer för snabb hantering.
Om du behöver hjälp efter att paketet skickats från oss; fyll i vart eller hur du önskar få ordern levererad samt vilken order detta gäller.
Vänligen observera att fraktkostnad tillkommer för ändring till hemleverans.
I det fall att din order är ett köp av en bokannons är leveransändring inte möjligt då denna transporteras direkt till brevlåda och därför ej kan återkallas under transport.
Vår målsättning är att alltid ha relevant kurslitteratur i de städer där den kommer till snabbast användning. Har vi inte den litteratur du söker i vår närmaste butik skickar vi istället efter din beställning från våra andra butiker eller beställer in den från ett förlag (detta kan ta någon dag extra men informeras alltid om vid köptillfället).
Som praxis levererar svenska förlag till vårt centrallager redan inom 1-3 arbetsdagar och utländska förlag inom 4-8 arbetsdagar. Enstaka olikheter kan dock förekomma. Din order uppdateras därefter under Mina ordrar när paketet nått fram till en av våra enheter.
När din leverans kommit in skickas denna sedan vidare inom 3 arbetsdagar förutsatt att resterande produkter i ditt beställning finns på plats.
*Värt att notera. Under terminsstart har vi vanligtvis ett högre tyck än väntat. Vi beklagar eventuella förseningar. Har du specifika frågor eller önskar göra några ändringar är du välkommen att kontakta vår kundsupport genom formuläret.
Om du behöver hjälp efter att paketet skickats från oss; fyll i vart eller hur du önskar få ordern levererad samt vilken order detta gäller.
Vänligen observera att fraktkostnad tillkommer för ändring till hemleverans.
I det fall att din order är ett köp av en bokannons är leveransändring inte möjligt då denna transporteras direkt till brevlåda och därför ej kan återkallas under transport.
Har din order redan skickats till en adress som inte är kopplad till dig, vänligen fyll i formuläret nedan med ytterligare information.
Ange vilken order samt produkt detta gäller samt hur du önskar att vi hjälper dig vidare med din order.
Om det ändå inte fungerar, vänligen låt oss veta genom formuläret nedan. Inkludera gärna personnummer då vår kundtjänst då enklare kan söka upp om något blivit inmatat felaktigt.
Som ett första steg rekommenderar vi att beställa ett nytt lösenord till din e-post genom vår hemsida https://campusbokhandeln.se/glomt-losenord.
Om det inte fungerar kan du söka igenom din e-postadress efter ett aktiveringsmeddelande från Campusbokhandeln, i det fall att du handlat hos oss tidigare.
Fungerar inte något utav detta är du varmt välkommen att höra av dig till oss via formuläret. Inkludera personnummer och den e-postadress som kontot önskas registeras på, så ser vi till att du får tillgång till ditt/ett nytt konto inom kort.
Det kan vara på grund av att (1) ditt konto är registrerad på en annan e-postadress än den du försöker logga in med. (2) Ditt konto har anonymiserats (GDPR efter 1 år) eller (3) ditt lösenord är felaktigt.
Våra rekommendationer är att först se över inkorgen till din e-post efter ett aktiveringsmeddelande – är kontot aktiverat kan du besöka vår hemsida för lösenordsåterställning här:
https://campusbokhandeln.se/glomt-losenord
Kommer du fortfarande inte in, vänligen kontakta oss i formuläret nedan :)
Om du trots detta inte hittar någon inbetalning så kontakta oss via formuläret nedan, ange belopp och vilken dag utbetalningen ska ha gjorts.
Det finns även historiska enstaka fall där försäljningar och returer har skapat en diff. Detta kräver också en manuell åtgärd.
Vänligen använd formuläret nedan om du vill att vi ska prioritera din diff.
Om du tror att något har gått fel, vänligen använd formuläret nedan och ange vilken/vilka bok/böcker det gäller.
Har du en diff på ditt konto eller lämnat in över 120 böcker kräver det en manuell kontroll och då kan utbetalningen ta lite längre tid beroende på vår belastning.
Vill du kontakta oss?
Vi hjälper dig gärna, kontakta oss via vårt kontaktformulär nedan. Konversationerna kan du alltid spara, kontaktformuläret är i mejlformat.