Kundservice // campusbokhandeln.se

Hos Campusbokhandeln hittar du över 65 000 nya och begagnade böcker. Ett smart, billigt och miljövänligt sätt att både köpa och sälja kurslitteratur.

Sälj böcker

Kundservice

Har du några frågor angående hur du ska använda vår hemsida är du välkommen att kontakta oss genom att mejla oss på info@campusbokhandeln.se eller använda formuläret nedan så svarar vi så snart vi kan.

Du kan läsa svaret på de vanligaste frågorna (FAQ) nedan.


Kontaktformulär


Frågor och svar

1. Hur mycket får jag om jag lämnar in mina böcker till försäljning?

Svar: Du får upp till 65 % av nypris, dvs priset hos internetbokhandlarna, för böckerna du lämnar in, beroende på vilket skick böckerna är i och vilken upplaga det är. Läs mer under Så säljer du böcker.


2. Kan jag betala med kort?

Svar: Självklart! För att vara extra snälla mot miljön hanterar vi inga kontanter i våra butiker utan vi tar endast emot kortbetalningar i form av Visa, Mastercard och Maestro.


3. Jag har sålt böcker, kan jag använda mitt innestående saldo för att betala i butik eller webbshoppen?

Svar: Det går alldeles utmärkt, så länge du inte har begärt utbetalning.


4. När får jag betalt för mina sålda böcker?

Svar: Om du har begärt utbetalning via Saldo och utbetalningar så tar det upp till en vecka innan pengarna är på ditt bankkonto. Har du inte fått dina pengar inom två veckor, vänligen kontrollera att du har angivit ditt kontonummer rätt och kontakta oss om du inte kan hitta några fel.


5. Hur får jag ett nytt lösenord?

Svar: Du kan beställa ett nytt lösenord här. Om det inte har kommit till din inkorg inom några minuter, kolla bland skräp-posten och har det inte hamnat där heller, vänligen kontakta oss. Skulle det nya lösenordet inte fungera, vänligen kontakta oss.


6. Varför kan jag inte logga in?

Svar: Det beror antingen på att ditt konto inte är aktiverat eller att du har fel inloggningsuppgifter. Prova att beställ ett nytt lösenord. Om det inte har kommit till din inkorg inom några minuter, kolla bland skräp-posten. Har du inte fått något mail eller skulle det nya lösenordet inte fungera så vänligen kontakta oss.


7. Hur aktiverar jag mitt konto?

Svar: När du skapar ett nytt konto får du ett e-postmeddelande med en aktiveringslänk. Om det inte har kommit till din inkorg inom några minuter, kolla bland skräp-posten och har det inte hamnat där heller, vänligen kontakta oss.


8. Jag försöker skapa ett nytt konto men mitt personnummer / min e-postadress är redan i bruk, vad ska jag göra?

Svar: Om ditt personnummer / din e-postadress redan är i bruk innebär det troligen att du redan har ett konto. Beställ ett nytt lösenord om du har glömt ditt gamla eller kontakta oss så hjälper vi dig.


9. Jag har beställt en bok/flera böcker via webbshoppen men ännu inte hört något, hur vet jag vart böckerna är?

Svar: Under Köpta böcker kan du se status på de böcker du har köpt i webbshoppen.


10. Hur länge kan jag vänta med att hämta ut köpta böcker?

Svar: Har du köpt böcker i webbshoppen är de dina och du kan komma och hämta den när det passar dig bäst under våra öppettider. Böckerna får vara hos oss i 3 månader.


11. Jag har lagt in en annons på en bok, varför visas inte den när man söker på boken?

Svar: Annonser visas inte för säljaren när denne är inloggad, för att säljaren inte ska kunna köpa sin egen bok. Dessutom finns det minst en begagnad bok i lager så visas den istället. Annonserna visas med andra ord endast när vi inte har några begagnade böcker i lager.


12. Hur registrerar jag mina bankuppgifter för utbetalning av saldo?

Svar: För att begära utbetalning av saldo går du till fliken Mina uppgifter och registrerar ditt clearing- och kontonummer. För att vara säker att utbetalningen blir smidig så var noga att lägga in uppgifterna utan mellanslag eller bindestreck. PS. Glöm inte att klicka på spara innan du begär utbetalning.


13. Vad är det för skillnad mellan skicken på böckerna (Nyskick, Godkänd & Sliten) ?

Svar: En tydlig beskrivning av skicken och de olika prisklasserna hittar du här under fliken Att köpa böcker


14. Hur kan jag se min faktura?

Svar: Om du har valt faktura som betalningssätt så skickas denna till din mejladress inom någon dag efter din beställning. Om du inte har fått mejlet och du har kollat din skräppost så kan du alltid se din faktura på my.klarna.com.


Söker...