Kundservice // campusbokhandeln.se

Kundservice

Just nu, genomsnittlig svarstid: 11 timmar och 20 minuter

Vad behöver du hjälp med?

Min order / ett köp

- När kommer boken/böckerna?

Kort svar: Majoriteten av alla böcker levererar/skickar vi på några få dagar.

Halvlångt svar: Vi försöker att ha de böcker i lager där de används så att du ska få böckerna så snabbt som möjligt. När så inte är fallet behöver vi skicka dem från andra butiker eller beställa in dem från förlaget, då tar det lite längre tid. Vanligtvis får vi leveranser från svenska förlag till vårt centrallager inom 1-3 dagar och utländska inom 4-8 dagar, ibland tar det tyvärr längre tid. Från centrallagret skickas de vidare inom 3 arbetsdagar. Vart dina böcker är kan du se under Mina ordrar.

Skulle du fortfarande undra får du självklart gärna kontakta oss via formuläret nedan.

- Jag saknar en eller flera böcker som jag har beställt

Du kan se status över ditt köp på Mina ordrar. Står det att en bok är skickad eller uthämtad som du inte har fått vänligen använd formuläret nedan och låt oss veta vilken bok du saknar.

- Jag vill ändra leveranssätt eller leveransadress

Vänligen fyll i vart eller hur du önskar få ordern levererad samt vilken order det gäller. Vänligen observera att fraktkostnad tillkommer för ändring till hemleverans.

- Jag saknar orderbekräftelse

Kolla bland skräpposten, ibland hamnar orderbekräftelsen där. Hittar du den inte där, vänligen använd formuläret nedan så ska vi undersöka vad som kan ha blivit fel.

- Jag har fått fel bok/böcker

Attans. Ledsen för det! Vänligen använd formuläret nedan och ange hur det har blivit fel så försöker vi lösa detta på bästa sätt.

- Bokens skick motsvarar inte mina förväntningar

Ajdå. Ledsen för det. Det är sällsynt, men ibland blir det tyvärr fel.

Du har du tre alternativ.

(1) Vi ersätter vi dig för mellanskillnaden mot faktiskt skick.
(2) Vi försöker hitta en ny bok i det skick du valt.
(3) Vi makulerar köpet.

Använd formuläret nedan och låt oss veta vad du föredrar. Om du vill att vi gör en ny bedömning på skicket ladda även upp en eller flera bilder på boken som inte motsvarar din förväntningar.

- Ordern har skickats till fel adress

Suck, trist! Vi försöker så klart lösa detta. Ange vart du vill att ordern ska skickas eller hur du önskar göra så hjälper vi dig så gott vi kan.

- Jag köpte en bok som inte fanns i lager, får jag pengar tillbaka?

Självklart. Ledsen att vi inte kunde leverera boken. Returen av pengarna ska per automatik.

- Kan ett ombud hämta mina böcker?

Absolut. Du behöver logga in på Mina böcker och ange vem som får hämta böckerna.

- Övriga frågor gällande order

Vänligen använd formuläret nedan.

Jag vill makulera/ångra ett köp

- Ordern har inte skickats

Vänligen fyll i ordernummer och vilken del av ordern du önskar makulera.

- Jag har inte hämtat ut böckerna

Vänligen fyll i ordernummer och vilken del av ordern du önskar makulera.

- Ordern har skickats

Du har rätt att makulera köp du gjort upp till två veckor efter att du fått ordern.

Vänligen lämna in boken/böckerna du önskar returnera till närmaste butik alternativt skicka dem till nedanstående adress med följande returblankett:

Campusbokhandeln
Höstbruksvägen 14
226 60 Lund

Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda. Du står för ev fraktkostnader.

- Jag har fått böcker jag redan har makulerat köpet på

Beklagar detta. Om du inte har möjlighet att lämna in böckerna i närmaste butik så vänligen kontakta oss genom formuläret nedan om vilka böcker det gäller så skickar vi en retursedel så att du kostnadsfritt kan skicka tillbaka böckerna.

- Jag har hämtat ut ordern

Vänligen lämna in boken/böckerna du önskar returnera till närmaste butik alternativt skicka dem till nedanstående adress med följande returblankett:

Campusbokhandeln
Höstbruksvägen 14
226 60 Lund

Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda. Du står för ev fraktkostnader.

- Övriga returfrågor

Vänligen använd formuläret nedan.

Mitt saldo och utbetalningar

- Jag saknar betalning för bok/böcker

Om det inte står att du har en diff på konto har du troligen fått betalt men vid ett tidigare tillfälle. Detta beror i så fall på att boken har först sålts, sedan returnerats och sedan sålts igen. För att du inte ska få betalt för samma bok två gånger drar vi därför tillbaka summan och sätter sedan in den igen.

Om du tror att något har gått fel, vänligen använd formuläret nedan och ange vilken/vilka bok/böcker det gäller.

- Jag har en diff på mitt konto, vad beror det på?

I de flesta fall beror det på att du har varit kund länge och du har utbetalningar inte finns registrerade i vår databas. Detta kräver en manuell korrigering som görs vid begärd utbetalning eller på begäran.

Det finns även historiska enstaka fall där försäljningar och returer har skapat en diff. Detta kräver också en manuell åtgärd.

Vänligen använd formuläret nedan om du vill att vi ska prioritera din diff.

- Jag fick ett mail om lyckad utbetalning men pengarna har inte kommit fram

Ajdå! Kontrollera gärna ditt kontoutdrag igen. Pengarna har förts över samma dag eller dagen innan som mailet skickades.

Om du trots detta inte hittar någon inbetalning så kontakta oss via formuläret nedan, ange belopp och vilken dag utbetalningen ska ha gjorts.

- När får jag utbetalning?

Vi betalar ut till svenska kontonummer inom en vecka från begärd utbetalning, utländska inom en månad. Du begär utbetalning under Saldo och utbetalningar.

Har du en diff på ditt konto eller lämnat in över 120 böcker kräver det en manuell kontroll och då kan utbetalningen ta lite längre tid beroende på vår belastning.

- Övriga frågor gällande saldo och utbetalningar

Vänligen använd formuläret nedan.

Sålda och inlämnade böcker

- Kan jag hämta tillbaka osålda böcker?

Ja det går bra. Så länge en bok inte har sålts och inom 12 månader från inlämingstillfället så är boken fortfarande din och du kan när som helst hämta tillbaka den eller få den hemskickad (det senare mot en kostnad).

Skulle 12 månader ha passerat kan du fortfarande hämta tillbaka ev osålda böcker så länge de finns kvar. Campusbokhandeln äger dock rätten att göra sig av med osålda böcker efter 12 månader från inlämningstillfället.

- Min bok är värderad till 0 kr

Detta brukar vanligtvis åtgärdas automatiskt under kommande natt. Felet beror på att vi inte haft boken du lämnat in i vår databas innan och när den har skapats har vi missat att lägga in jämförelsepris. Om du gör oss uppmärksam på detta genom formuläret nedan så kan vi fixa det omgående.

- Övriga frågor gällande sålda och inlämnade böcker

Vänligen använd formuläret nedan.

Sälja böcker

- Hur säljer man böcker?

Du kan antingen lämna in de böcker du önskar sälja till någon av våra butiker, på en inlämningstation eller skicka in dem till vårt centrallager (Campusbokhandeln, Höstbruksvägen 14, 226 60 Lund). Inkludera gärna en lapp med namn, personnummer och e-postadress samt hur många böcker så underlättar du vårt arbete.

Det går också bra att skapa en annons här på hemsidan där du skickar boken direkt till köparen. I samtliga fall får du betalt när boken är såld.

Läs mer om hur det fungerar på Sälja böcker

- Övriga frågor gällande Sälja böcker?

Vänligen använd formuläret nedan.

Mitt konto hos Campusbokhandeln

- Jag kan inte logga in

Oftast beror det på att ditt konto inte är aktiverat.

Men det kan också bero på att (1) ditt konto är registrerad på en annan e-postadress än den du försöker logga in med, att (2) ditt konto har anonymiserats pga GDPR eller (3) du är tillfälligt förvirrad och faktiskt aldrig har skapat ett konto hos Campusbokhandeln.

Om du inte lyckas lösa det själv, hör gärna av dig via formuläret nedan och inkludera gärna personnummer så blir det lättare att hitta ditt konto.

- Jag får inget nytt lösenord

Om du har beställt ett nytt lösenord via Glömt lösenord och du inte har fått ett i din inkorg inom 15 minuter eller i din skräppost-mapp kontrollera att du angav rätt e-postadrees, ditt konto är registrerat på den e-postadress vi senast mailade till.

Om det ändå inte fungerar, vänligen låt oss veta genom formuläret nedan. Inkludera gärna personnummer om du är osäker på vilket e-mailadress kontot är registrerat på.

- Jag försöker skapa ett konto, men det står att personnumret redan är i bruk

Då har du mycket troligen redan ett konto. Prova att beställa ett nytt lösenord till din mail. Om det inte fungerar så hör av dig till oss via formuläret nedan och inkludera gärna ditt personnummer och adress som kontot ska registeras på så ser vi till att du får tillgång till ditt/ett nytt konto.

- Övriga frågor gällande Mitt konto

Vänligen använd formuläret nedan.

Bonusträdet

- Jag har över 3000 löv men inget presentkort

Presentkortet syns i varukorgen när du är inloggad samt på Bonusträdet.

Presentkort gäller i två månader, så om det inte finns där kan det bero på att det har gått ut eller redan är använt.

Är du säker på att det borde finnas ett presentkort trots att det inte gör det, vänligen kontakta oss via formuläret nedan och ange när du fick presentkortet.

- Jag har fått ett mail om presentkort, men hittar inget presentkort

Presentkortet syns i varukorgen när du är inloggad samt på Bonusträdet.

Presentkort gäller oftast i 2 till 6 månader, så om det inte finns där kan det bero på att det har gått ut eller att det redan är använt.

Är du säker på att det borde finnas ett presentkort trots att det inte gör det, vänligen kontakta oss via formuläret nedan och ange när du fick presentkortet.

- Övriga frågor gällande Bonusträdet

Vänligen använd formuläret nedan.

Faktura- och betalningsfrågor

Våra fakturor och kortbetalningar hanteras av Qliro, och ärenden som rör detta hanteras enklast via Mina sidor på qliro.com.

Vid övriga frågor, vänligen använd formuläret nedan.

Övriga frågor

Vänligen använd formuläret nedan.

Just nu har vi återanvänt

 1 

 0 

 0 

 2 

 9 

 3 

 4 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Söker...
Stäng