Förlag | Taylor & Francis Ltd |
Språk | Svenska |
Bandtyp | |
Utgiven | 2014-05-06 |
Upplaga | 4 |
Fler upplagor | |
Antal sidor | 264 |
ISBN | 9780415706926 |
Kategori(er) |
Social Identity explains how identification, seen as a social process, works: individually, interactionally and institutionally. Building on the international success of previous editions, this fourth edition offers a concise, comprehensive and readable critical introduction to social science theories of identity for advanced undergraduates and postgraduates. All the chapters have been updated, and extra new material has been added where relevant, integrating the most recent critical publications in the field. As with the earlier editions, the emphasis is on sociology, anthropology and social psychology; on the interplay between relationships of similarity and difference; on interaction; on the categorisation of others as well as self-identification; and on power, institutions and organisations. Written in clear, accessible language, and informed by relevant topical examples throughout, this fully updated new edition will be useful for students interested in social identity throughout the social sciences and humanities.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
5
2
1
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.