Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
The Marketing of Rebellion | 0:e upplagan

The Marketing of Rebellion | 0:e upplagan

  • Danskt band, Engelska, 2005
  • Författare: Clifford Bob
  • Betyg:
307
kr
Helt ny

Skickas inom 21-38 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

How do a few Third World political movements become global causes célèbres, while most remain isolated? This book rejects dominant views that needy groups readily gain help from selfless nongovernmental organizations (NGOs). Instead, they face a Darwinian struggle for scarce resources where support goes to the savviest, not the neediest. Examining Mexico's Zapatista rebels and Nigeria's Ogoni ethnic group, the book draws critical conclusions about social movements, NGOs, and 'global civil society'.

Produktinformation

Kategori:
Okänd
Bandtyp:
Danskt band
Språk:
Engelska
Förlag:
Cambridge University Press
Upplaga:
0
Utgiven:
2005-06-06
ISBN:
9780521607865
Sidantal:
256

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny