Search

Designing Social Inquiry | 2:a upplagan

av Gary King, Robert O. Keohane och Sidney Verba

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag John Wiley And Sons Ltd
Språk Engelska
Bandtyp Pocket
Utgiven 1994-05-02
Upplaga 2
Antal sidor 245
ISBN 9780691034713
Kategori(er) Samhälle & politik
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

While heated arguments between practitioners of qualitative and quantitative research have begun to test the very integrity of the social sciences, Gary King, Robert Keohane, and Sidney Verba have produced a farsighted and timely book that promises to sharpen and strengthen a wide range of research performed in this field. These leading scholars, each representing diverse academic traditions, have developed a unified approach to valid descriptive and causal inference in qualitative research, where numerical measurement is either impossible or undesirable. Their book demonstrates that the same logic of inference underlies both good quantitative and good qualitative research designs, and their approach applies equally to each. Providing precepts intended to stimulate and discipline thought, the authors explore issues related to framing research questions, measuring the accuracy of data and uncertainty of empirical inferences, discovering causal effects, and generally improving qualitative research.Among the specific topics they address are interpretation and inference, comparative case studies, constructing causal theories, dependent and explanatory variables, the limits of random selection, selection bias, and errors in measurement. Mathematical notation is occasionally used to clarify concepts, but no prior knowledge of mathematics or statistics is assumed. The unified logic of inference that this book explicates will be enormously useful to qualitative researchers of all traditions and substantive fields.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 3 

 0 

 5 

 9 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng