av John Storey
Förlag | Macmillan Distribution |
Språk | Engelska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2010 |
Upplaga | 3 |
Fler upplagor | 1996/2 |
Antal sidor | 192 |
ISBN | 9780748640386 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi |
A revised and updated new edition of this best-selling introduction to the study of contemporary popular culture. The book presents an accessible introduction to the range of theories and methods which have been used to study contemporary popular culture. Doing this, it also provides a map of the development of cultural studies through discussion of its most influential approaches. Organised around a series of case studies, each chapter focuses on a different media form and presents a critical overview of the methodology for the actual study of popular culture. Individual chapters cover topics such as television, fiction, film, newspapers and magazines, popular music, consumption (television, fan culture and shopping), and the culture of globalisation. For students new to the field, the book provides instantly usable theories and methods; for those more familiar with the procedures and politics of cultural studies, the book provides a succinct and accessible overview. The third edition has been revised, rewritten and expanded throughout, including a revised and updated Bibliography.More specifically, the book now includes new sections on print media and celebrity, communities in cyberspace, and a Postscript on the circuit of culture.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
7
7
4
7
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.