Förlag | Taylor & Francis Ltd |
Språk | Engelska |
Bandtyp | |
Utgiven | 1998-01-22 |
Fler upplagor | |
Antal sidor | 152 |
ISBN | 9780750707732 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Despite improvements in girls relative academic success at the school leaving level, and despite suggestions in the press that boys are now the underachievers, girls remain second-class citizens in education and beyond. This book aims to show how and why girls' education remains subordinated to that of the boys', and to demonstrate how this analysis can be used as a basis for investigating the position of other subordinated groups - such as children from lower socio-economic groups, ethnic minorities, or those with special educational needs. By focusing on what distinguishes the "normal" from the "other" says the author, we can begin to call the normal into question and challenge the ideas and asumptions of our educational system.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
0
4
5
7
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.