Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Geographies of Media and Communication | 1:a upplagan

Geographies of Media and Communication | 1:a upplagan

  • Danskt band, Engelska, 2009
  • Författare: Paul C. Adams
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
399
kr

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Lovisa , Karlstad

Toppsäljare

Verifierad säljare

Du sparar 113 kr (22%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
3 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Geographies of Media and Communication From the invention of the telegraph to the emergence of the Internet, communications technologies have transformed the ways that people and places relate to each other. Geographies of Media and Communication is the first textbook to treat all aspects of geography’s variegated encounter with communication.

Connecting geographical ideas with communication theories such as intertextuality, audience-centered theory, and semiotics, Paul C. Adams explores media representations of places, the spatial diffusion of communication technologies, and the power of communication technologies to transform places, and to dictate who does and does not belong in them.

Produktinformation

Bandtyp:
Danskt band
Språk:
Engelska
Förlag:
Okänt
Upplaga:
1
Utgiven:
2009-03-31
ISBN:
9781405154147
Sidantal:
288

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny