Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

The cultural industries | 3:e upplagan

av David Hesmondhalgh

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag SAGE Publications Ltd
Språk Engelska
Bandtyp Pocket
Utgiven 2012-12-10
Upplaga 3
Fler upplagor 2007/2, 2012/3, 2018/4
Antal sidor 480
ISBN 9781446209264
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

"At once brilliant and accessible, it is without peer when it comes to detailing the big picture and complex nuances of how cultural industries work. Every student of the media should have this book on their shelf" - Jennifer Holt, University of California"Sometimes provocative, always insightful and refreshingly direct. No-one could study the culture industries without engaging with its vision and argumentation" - Sonia Livingstone, LSE"Comprehensive and critical, authoritative and analytical, this is a wonderful book that will absorb, stimulate and educate students of media and cultural studies for years to come" - Des Freedman, Goldsmiths, University of London"An exceptional achievement - for its scale, for its comprehensiveness, and for the level-headed intelligence that is the hallmark of Hesmondhalgh's writing" - Graeme Turner, University of QueenslandUndisputedly a classic, the third edition of this essential media studies text scrutinizes the changes in creative economy and cultural production in the global media. This book gives you: Guided further reading that takes you directly to the must-read research articles and online resourcesBrand new examples covering social media, digital publishing, reality TV and talent showsExamples spotlighting the emerging markets in China, India, Asia and AfricaAnalysis of the economic crisis and its impact on media structures and industriesInsight into new products and the influence on consumer electronics and IT companies, including Apple, Facebook and Google. As one of the most read, most studied and most cited media studies texts, this new edition is a must for any student of media and communication studies, the creative industries, cultural studies and the sociology of the media. (SAGE Publications)

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 6 

 1 

 8 

 6 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng