av Dhruv Grewal
Förlag | SAGE Publications Ltd |
Språk | Engelska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2018-12-28 |
Upplaga | 1 |
Fler upplagor | 2018/1 |
ISBN | 9781526446855 |
Kategori(er) |
In this new text, Dhruv Grewal, a leading Professor of Marketing and Retailing, explores the complexities of the contemporary retail environment by drawing on what he refers to as the 5 Es of retailing:
- Entrepreneurial, innovative and customer-centric mindset
- Excitement
- Education
- Experience
- Engagement
These are illustrated using a wide range of examples such as Tesco, Kroger, Zara, Wholefoods, Groupon, and Amazon. Together, the framework and examples enable readers to navigate today’s challenging retail environment made up of social media, retailing analytics and online and mobile shopping. Retail Marketing Management is essential reading for students of retailing and marketing, as well as practitioners working in retail today.
Hittills har vi återanvänt
2
4
6
6
7
5
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.