Språk | Engelska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2014 |
Fler upplagor | |
Antal sidor | 292 |
ISBN | 9781782544920 |
Kategori(er) |
Ekonomi & management |
Entrepreneurship generally is about creative organizing but with social enterprising this is especially so. Most social ventures cross the boundaries between the private, the public and the non-profit/voluntary sectors. This broad involvement of actors and intertwining of sectors makes the label `societal' entrepreneurship appropriate.Stating the importance of both the local and the broader societal context, the book reports close-up studies from a variety of social ventures. Generic themes include positioning societal entrepreneurship against other images of collective entrepreneurship, critically penetrating its assumptions and practices and proposing ways of promoting societal entrepreneurship more widely.Providing a new conceptual framework and research methodology, this compendium will prove insightful for academic scholars. The basic concepts and illustrative cases/stories will also appeal to students and reflective practitioners.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
4
8
0
2
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.