Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Retorik eller konsten att övertyga | 2:a upplagan

Retorik eller konsten att övertyga | 2:a upplagan

  • Kartonnage, Svenska, 2006
  • Författare: Kurt Johannesson
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
119
kr
Slitet skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 110 kr (48%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Retorik eller konsten att övertyga vill lära oss att förstå och kritiskt granska mekanismerna i språket. Men hjälp av många exempel, de flesta från vår egen tid, beskrivs retorikens begrepp, principer och historia. I flera fall görs fylliga analyser av tal, t.ex. av Cicero, Goebbels, Martin Luther King, Olof Palme och av earl Spencer vid prinsessan Dianas begravning.

I ett nytillkommet kapitel analyseras vår tids retorik - reklamen - utifrån ett retoriskt perspektiv. Detta är andra reviderade och omarbetade upplagan.

Kurt Johannesson, som är Sveriges ende professor i retorik, har byggt upp en särskild avdelning för retorik vid Uppsala Universitet. Han håller även seminarier och kurser för bl.a. politiker, företagare, jurister och jurnalister.

Produktinformation

Bandtyp:
Kartonnage
Språk:
Svenska
Förlag:
Norstedts Förlagsgrupp
Upplaga:
2
Utgiven:
2006-08-02
ISBN:
9789113016313
Sidantal:
288

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny