Logga in
Att bedöma elevers läsförståelse : En jämförelse mellan svenska och kanaden | 1:a upplagan

Att bedöma elevers läsförståelse : En jämförelse mellan svenska och kanaden | 1:a upplagan

  • Flexband, Svenska, 2013
  • Författare: Barbro Westlund
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
144
kr

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Malin , Uppsala

Skickar snabbt

Toppsäljare

Verifierad säljare

Du sparar 273 kr (65%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Aktiv läsförståelseundervisning handlar om att läraren visar eleven hur man gör för att förstå bättre. För att formativt bedöma sina elevers läsförståelse bör lärare organisera sin undervisning så att eleverna får möjlighet att utveckla sin förståelse både före, under och efter läsningen. Lärare behöver få tid att reflektera över sin undervisning och sin dagliga bedömningspraktik tillsammans med sina kollegor det är det som är kollegialt lärande.

Denna studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse erbjuder tillfälliga stödstrukturer, scaffoldings, till lärare som vill fortbilda sig i vad bedömning av lärande innebär, kopplad till en aktiv undervisning i läsförståelse. Studiehandledningen ger underlag för sex utbildningsträffar och till handledningen hör även filmat material där Barbro Westlund introducerar varje träff. Det filmade materialet nås via en kod som anges i studiehandledningen.

Produktinformation

Bandtyp:
Flexband
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2013-12-12
ISBN:
9789127137585
Sidantal:
339

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny