av John Hattie och Gregory Yates
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Danskt band |
Utgiven | 2014-11-17 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 425 |
ISBN | 9789127138568 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Några av de frågeställningar som tas upp i boken är t.ex. lärares personlighet, hur kunskap lagras och effekterna av kognitiv belastning, återkopplingens betydelse, tänka snabbt och tänka långsamt, multi-tasking och myter om hur människor lär sig.
Boken består av tre delar Lärande i klassrummet, Lärandets grunder, och Känn dig själv. De första delarna redogör för de kognitiva byggstenarna för kunskapsinhämtning och den sista delen utforskar betydelsen av självförtroende och självkännedom i lärprocessen. I anslutning till varje kapitel finns instuderingsfrågor och rekommendationer för vidare läsning.
Boken riktar sig till lärare och lärarstuderande, men även till skolledare, föräldrar, studenter och andra som vill veta mer om vetenskapen om våra lärprocesser.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
9
1
3
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.