Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!
Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd | 1:a upplagan
- Häftad, Svenska, 2011
- Författare: Ingvar Lundberg, Monica Reichenberg
- Betyg:
Välj skick:
Skickas nästa vardag
Skickas inom 7-22 vardagar
Skickas från säljare inom 1-3 vardagar
Verifierad säljare
Toppsäljare
Beskrivning
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I den här boken visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i Lärare Lär-serien som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.
Produktinformation