av Anna Kaya
Förlag | Natur & Kultur Läromedel |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2020-06-26 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 88 |
ISBN | 9789127458628 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Det är många lärare och skolledare som har frågor om ämnet svenska som andraspråk, ofta eftersom skolans styrdokument inte är särskilt tydliga. Den här boken är ett stöd i arbetet med att utveckla organisationen av, och undervisningen i, svenska som andraspråk i grundskolan.
I boken svarar författaren på bland annat följande frågor:
Vilka elever ska få undervisning i svenska som andraspråk? Hur kan undervisningen i svenska som andraspråk organiseras? Hur bedömer man om en elev ska läsa svenska som andraspråk? Hur upprättar man rutiner för ämnet svenska som andraspråk? Vilka skillnader finns mellan ämnen svenska och svenska som andraspråk?Boken vänder sig främst till huvudmän, skolledare och rektorer, men kan med förtjänst även läsas av klass- och ämneslärare som har flerspråkiga elever i sina klassrum men undervisar i andra ämnen än svenska som andraspråk.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
0
6
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.