Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Danskt band |
Utgiven | 2016-08-11 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 200 |
ISBN | 9789127817494 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Dialog kan, om den används rätt, vara ett kraftfullt redskap i undervisningen den hjälper eleverna att koppla samman begrepp och kontext, idéer och frågor, den skapar sammanhang mellan förkunskaper och nytt lärande. En god dialog fördjupar förståelsen, samtidigt som den bygger upp kunskaper och vidgar perspektiven.
I den här boken har James Nottingham tillsammans med medförfattarna Jill Nottingham och Martin Renton, sammanfattat de bästa sätten att med hjälp av dialoger underlätta för eleverna att gå ifrån att »ha kunskap« till att »verkligen förstå«.
I varje kapitel finns övningar och strategier att använda för att utveckla dialogen i undervisningen, men även verktyg för reflektion kring den egna undervisningen för en förbättrad pedagogik.
Boken är undervisningsnära och vänder sig i första hand till lärare, men är relevant för samtliga pedagoger och även skolledare.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
1
7
6
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.