Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning | 5:e upplagan

Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning | 5:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2015
  • Författare: Malin Edmar
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
224
kr
Fint skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 203 kr (48%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
3 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Syftet med Internetpublicering och sociala medier är att på ett konkret och enkelt sätt förklara reglerna som rör internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster samt ge en praktisk tillämpning av juridiken på internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats i takt med digitaliseringen. Ett kapitel består dessutom av frågor och svar på om vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet. I boken besvaras exempelvis följande frågor:

• Vem äger en webbproduktion?
• När är det förtal på Facebook?
• Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant?
• Kan en blogg vara grundlagsskyddad?
• För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
• Hur får man marknadsföra en vara på internet?
• Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter?
• Vilket lands lag gäller för en webbplats?
• Vad är ett domännamn rent juridiskt?
• Hur bör de allmänna villkoren utformas om man säljer en vara eller tjänst över internet?

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
5
Utgiven:
2015-08-04
ISBN:
9789139018919
Sidantal:
205

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny