Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Marknadsrätten : en introduktion | 9:e upplagan

Marknadsrätten : en introduktion | 9:e upplagan

  • Danskt band, Svenska, 2023
  • Författare: Per Jonas Nordell
  • Betyg:
262
kr
Helt ny

Skickas nästa vardag

Butikslager
Onlinelager
4 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.

Denna nionde upplaga har framför allt reviderats och uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i den marknadsföringsrättsliga lagstiftningen med anledning av EU-direktivet 2019/2161 om bättre upprätthållande och moderninseringmodernisering av unionens konsumentskyddsregler – det så kallade Omnibusdirektivet. Det bör också uppmärksammas att en ny konsumentköplag (2022:260) trädde i kraft den 1 maj 2022. Boken har därtill uppdaterats med anledning av senare domstolspraxis och rättsutvecklingen i övrigt.

Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Danskt band
Språk:
Svenska
Upplaga:
9
Utgiven:
2023-04-19
ISBN:
9789139028475
Sidantal:
145

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny