Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Praktisk marknadsrätt | 8:e upplagan

Praktisk marknadsrätt | 8:e upplagan

  • Inbunden, Svenska, 2010
  • Författare: Thomas Carlén-Wendels, Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Torsten Brink, Lars-Erik Ström
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
494
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Joel , Hägersten

Ny säljare

Du sparar 1123 kr (69%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
6 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Praktisk marknadsrätt är en handbok och lärobok som riktar sig till alla marknadsförare, annonsörer, reklamkreatörer, ansvariga reklamutgivare, delegerade reklamansvariga, marknadsekonomer, säljare, marknads- och produktchefer, marknads- och relationskonsulter, kommunikatörer och andra som arbetar med och beslutar om planering och genomförande av reklam och marknadsföringsåtgärder. Boken används även av advokater, företagsjurister, förbundsjurister och andra som har att bedöma reklam och marknadskommunikation från rättsligt och etiskt perspektiv. Praktisk marknadsrätt är mycket uppskattad som kurslitteratur såväl på universitet och högskolor som i näringslivets egen utbildningsverksamhet. Mycket arbete har lagts ner på att göra boken praktisk och lätt att använda både i det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning. Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet: · Svensk och europeisk marknadsföringsrätt · Yttrandefrihet och reklam · Internet som medium · Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner · Otillbörlig marknadsföring ? svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens · Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning · Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder · Namn och bild i reklam · Stötande och diskriminerande reklam · Specialregler för vissa varor och tjänster · Direktmarknadsföring · Särskilda former och metoder för försäljning · och reklam · Ansvaret för varan · Immaterialrättslig lagstiftning · Konkurrenslagstiftningen · Företagsspioneri ? lagen om företagshemligheter

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Inbunden
Språk:
Svenska
Upplaga:
8
Utgiven:
2010-07-01
ISBN:
9789139108726
Sidantal:
960

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny