Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : marknadsföringsrätten | 1:a upplagan

Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : marknadsföringsrätten | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2013
  • Författare: Ulf Bernitz
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
90
kr
Slitet skick

Skickas nästa vardag

Du sparar 229 kr (72%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Denna framställning är en nyskriven lärobok och grundläggande redogörelse marknadsföringsrätten, dvs. den del av marknadsrätten som bygger på den svenska marknadsföringslagen av 2008 och de bakomliggande EU-direktiven på området samt andra anknytande rättsregler om marknadsföring.

Tyngdpunkten har lagts på regelverket kring vilseledande reklam, vilseledande efterbildning och kopplingen till unionsrätten. Framställningen lägger särskild vikt vid Marknadsdomstolens praxis och söker också att observera marknadsföringslagens båda huvudändamål, dvs. att skydda konsumenterna och att skydda näringsidkare mot otillbörliga affärsmetoder. Främst observeras praxis enligt den nya lagen som nu varit i kraft i ca fem år.

Boken är avsedd både som lärobok och för praktisk tillämpning av markandsföringslagen.

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2013-08-09
ISBN:
9789139204831
Sidantal:
201

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny