Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs | 3:e upplagan

Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs | 3:e upplagan

  • Häftad, Svenska, 2010
  • Författare: Per Jonas Nordell
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
72
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Felicia , Märsta

Toppsäljare

Du sparar 66 kr (48%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
6 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Den svenska marknadsrätten har utvecklats till ett eget rättsområde baserat på de två lagstiftningskomplexen konkurrensrätt och marknadsföringslagstiftning och med Marknadsdomstolen (MD) som minsta gemensamma nämnare. Medan konkurrensrättens huvudsyfte är att upprätthålla en effektiv konkurrens på den svenska marknaden, syftar marknadsföringsrätten främst till att motverka otillbörliga marknadsföringsåtgärder som kan skada konsument­kollektivet och konkurrerande näringsidkare. Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs ger en introduktion till den svenska marknadsrätten och placerar den i ett vidare civilrättsligt sammanhang. Denna tredje upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste två åren, bl.a. den nya radio- och tv-lagen samt inrättandet av den s.k. Reklamombudsmannen. Häftet är i första hand avsett att användas som komplement till den civilrättsliga litteraturen på jurist- och civilekonomutbildningarnas introduktionskurser, men kan också användas som en orienterande introduktion till den svenska marknadsrätten för alla som studerar eller arbetar med konsument­rätt, reklam och marknadsföring.

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
3
Utgiven:
2010-12-28
ISBN:
9789139205845
Sidantal:
44

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny