Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Marknadsrättens grunder | 1:a upplagan

Marknadsrättens grunder | 1:a upplagan

  • Board book, Svenska, 2009
  • Författare: Henrik Norinder, Peter Gerhard
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
305
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Caesar , Malmö

Ny säljare

Verifierad säljare

Du sparar 276 kr (48%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
1 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Här behandlas den nya marknadsföringslagen och den nya konkurrenslagen, som båda trädde i kraft under 2008.
Marknadsrättens grunder tar också upp en rad andra marknadsrättsliga områden såsom prisinformation, elektronisk handel, oskäliga avtalsvillkor, personuppgifter, diskriminering, produktsäkerhet, distansförsäljning, lotterier och tv- och radioreklam.

I boken behandlas även konkurrensrättsliga områden som förbuden mot konkurrens- begränsande avtal och mot missbruk av dominerande ställning samt de nya reglerna rörande företagskoncentrationer.
Marknadsrättens grunder är främst en grundbok för universitet och högskolor, men den kan också användas inom olika utbildningar för yrkesverksamma samt av personer som arbetar med reklam eller annan marknadsföring.

Peter Gerhard är universitetslektor i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han är även beteendevetare och arbetar med ledarskapsutveckling samt individuell coachning.

Henrik Norinder är universitetsadjunkt i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han är även biträdande jurist på advokatbyrån Persson & Partners i Malmö.

Produktinformation

Kategori:
Juridik
Bandtyp:
Board book
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2009-01-12
ISBN:
9789140666383
Sidantal:
0

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny