Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 1999-02-02 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 108 |
ISBN | 9789144003344 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Som grund för innehållet i denna bok ligger ett mångårigt forskningsprojekt med syfte att få kunskap om skolan som en utvecklande miljö för samtliga elever. Mot bakgrund av resultaten från denna forskning diskuterar författaren vilka faktorer och förhållanden som bör prägla en skolmiljö där alla elever har möjlighet att utvecklas.En viktig fråga i boken är hur man kan förstå och förändra elevers negativa utveckling. Författaren låter oss följa en grupp högstadieelever då de för första gången möter en anpassad skolmiljö, i detta fall ett skoldaghem. I boken beskrivs och analyseras elevernas, deras lärares och föräldrars upplevelser av när skolan tar respektive inte tar hänsyn till elevernas behov. Det centrala temat i boken är lärandeprocessen och lärandets grundläggande villkor, dvs. lärandets ekologi. (Studentlitteratur)
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
7
8
6
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.