Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2000-01-18 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 178 |
ISBN | 9789144009193 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
I denna bok går författaren igenom samt diskuterar en rad teorier om lärande: klassisk betingning, operant betingning, kognitivt lärande, konstruktivism, verksamhetsteoretiskt lärande, psykodynamiskt lärande och existentiellt lärande. Boken behandlar således ett brett spektrum, från teorier fattiga på emotionalitet till teorier baserade på emotionalitet.Teorierna sättsin i ett sammanhang som undersöker i vilken grad de reflekterar över det egna lärandet och i vilken grad de förstår lärandets dynamik. Vidare belyses lärandeprocessen i förhållande till individensmotivation, behov och personlighetsutveckling.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
8
8
4
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.