Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2007-01-10 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 273 |
ISBN | 9789144009766 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Psykologi |
Emotion, kognition och beteende kan inte särskiljas, i synnerhet inte hos barn eftersom det är barnets kognition som styr dess beteende. Därför är det en fördel att i terapeutiskt arbete med barn integrera psykoterapi med neuropsykologi och kognitionspsykologi.Med utgångspunkt i en bejakande attityd presenteras olika korttidsterapier avsedda för barn. Författarna fokuserar på relationella aspekter och på neurokognitiva och terapeutiska förhållningssätt samt på hur och varför metoderna fungerar. Boken innehåller följande teman:Kognitionspsykologiska och neuropsykologiska förutsättningarKorttidsterapier för barnSambandet mellan teori och praktikInsikt och beteende på barnets nivå vänder sig till alla som kommer i kontakt med barn som har sociala och emotionella problem såsom psykologer, socionomer, lärare, sjuksköterskor och läkare.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
8
5
2
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.