Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Strategizing | 1:a upplagan

Strategizing | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2002
  • Författare: Lars Bengtsson, Claus Nygaard
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
179
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Fanny , Trelleborg

Verifierad säljare

Du sparar 166 kr (48%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
6 st i lager
Välj butik

Beskrivning

I denna bok introduceras läsaren till en rad nyare ekonomiska och kontextuella organisationsteorier och analysmodeller som alla behandlar fenomenet strategizing, dvs verksamhetens sätt att forma sin strategi i ett samspel med sin kontext. Med dessa teorier och modeller placerar boken sig ämnesmässigt mellan ekonomisk teori, organisationsteori, företagsekonomi och sociologi, i ett område som ofta kallas ekonomisk sociologi. I denna översättning från danska har även en del nyskrivet material tillkommit för att boken bättre ska passa en svensk läsekrets. Boken vänder sig främst till studerande på högskolenivå inom ekonomi, sociologi och andra samhällsvetenskapliga discipliner. Med sina många teoretiska perspektiv, analysmodeller och empiriska exempel kan boken också med fördel användas som introduktion till organisationsteori i olika former av vidareutbildningar och utvecklingsprogram.

Produktinformation

Kategori:
Okänd
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2002-05-03
ISBN:
9789144021041
Sidantal:
330

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny