av Mats Heide och Jesper Falkheimer
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2007-01-10 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 170 |
ISBN | 9789144036953 |
Kategori(er) |
Media & kommunikation |
I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier. Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras. Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
0
7
3
6
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.