Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet | 1:a upplagan

Ledaridentiteter i skolan : positionering, förhandlingar och tillhörighet | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2006
  • Författare: Jorunn Möller
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
249
kr

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Kristoffer

Verifierad säljare

Ny säljare

Du sparar 209 kr (46%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
8 st i lager
Välj butik

Beskrivning

Skolans organisation och ledning är inne i en förändringsperiod där nya uppfattningar om ledarskap bryts mot etablerade värderingar. Den här boken handlar om ledaridentiteter i en tid av snabba förändringar och konkurrerande sätt att tala om ledning. Den redogör för hur rektorer från fyra olika länder, i olika karriärfaser lever sina liv som skolledare. Genom sina berättelser beskriver de vad som gör arbetet meningsfullt, spännande och utmanande, och vad som har betydelse för hur de upplever sig själva som ledare. Författaren visar i boken hur samhällsstrukturer, etablerade lokala traditioner och "snacket om ledning" påverkar hur individen förstår sig själv och sin egen ledaridentitet. De gemenskaper vi hör till och engagerar oss i verkar ha stor betydelse i den pågående processen att utveckla en egen ledaridentitet. Boken vänder sig till studenter inom lärarutbildningens och pedagogikämnets kurser som behandlar frågor om ledarskap, ledning och utbildningsvetenskap samt skolledarutbildning och kompetensutveckling av verksamma skolledare och lärare.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2006-06-08
ISBN:
9789144043364
Sidantal:
263

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny