Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2005-08-25 |
Upplaga | 3 |
Fler upplagor | 2000/2 |
Antal sidor | 159 |
ISBN | 9789144044170 |
Kategori(er) |
Entreprenörskap & inspiration |
Vem är entreprenör? Varför väljer en del människor att bli entreprenörer? Hur utvecklas ny affärsverksamhet? Vad händer på marknaden när entreprenören agerar? Erfarenheterna visar att bilden av entreprenörskap är oklar för många. Boken bidrar till att klargöra entreprenörskapet som akademiskt ämne. Genom att göra en historisk återblick över entreprenörskapsforskningens teoretiska utveckling och lyfta fram centrala forskningsbidrag ges en beskrivning av entreprenörskapsämnets unika karaktär. Boken kan användas vid högskoleutbildningar som komplement till kurslitteraturen inom entreprenörskap och små företag, men även i kurser inom organisation och ledarskap, samt inom kurser i nationalekonomi och ekonomisk historia. Boken kan också användas av forskare och lärare inom entreprenörskaps- och småföretagsområdet för att få en överblick över forskningsfältet. Entreprenörskap intresserar alltfler utanför den akademiska kretsen. Boken är därför även intressant för alla andra som vill öka sin kunskap om entreprenörskapsområdet. Tredje upplagan
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
1
7
7
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.