Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2006-11-14 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 215 |
ISBN | 9789144045481 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Boken handlar om skolans skyldighet att ge uttryck för rätten att bli respekterad tvärsöver grundläggande skillnader mellan människor. Det innebär att vi utgår från sociala realiteter snarare än från föreställningar om hur verkligheten borde vara. Kapitlens teman bygger på många lärarstudenters frågor och handlar om: - skolans bemötande av religionsyttringar och politisk extremism, - konstruktion av svenskhet och minoritetsgruppers position, - gruppers dynamik och konfliktlösning, makt och ansvar. De svar som läsaren får i boken baserar sig på forskning men är givetvis inte slutgiltiga utan ger nya inramningar till frågorna och hjälper därmed till att skärpa problemställningarna. Det är frågorna som öppnar för möjligheten att tänka längre än till det invanda och som gör studier till någonting radikalt annat än tillägnande av färdigförpackade svar. Boken vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare, yrkesverksamma lärare, studerande i pedagogik och angränsande ämnen.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
4
1
8
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.