Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Bort från styrning och kontroll : omvärdering av Lean service | 1:a upplagan

Bort från styrning och kontroll : omvärdering av Lean service | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2010
  • Författare: John Seddon
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
397
kr
Fint skick

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Oliver

Verifierad säljare

Toppsäljare

Du sparar 246 kr (38%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Den gamla principen att ge order, styra och kontrollera (command-and-control) fungerar inte längre. Det finns ett bättre sätt att utforma och leda arbetet – ett bättre sätt att få arbetet att fungera väl. I boken tillämpar John Seddon Toyotas produktionssystem (skapat av Taiichu Ohno) på serviceorganisationer. Seddon förklarar också hur traditionella ledningsperspektiv som förespråkar ett toppstyrt beslutsfattande har skapat höga kostnader och service av dålig kvalitet. Detta innebär bland annat att chefer befinner sig långt ifrån sina kunder och sin egen verksamhet. Bort från styrning och kontroll – omvärdering av Lean service bryter ny mark. Boken utgår från grundläggande skillnader mellan tjänstesektorn och tillverkningsindustrin och visar på vilket sätt Toyota-systemets principer måste omformuleras innan de kan användas i serviceorganisationer. Seddon menar att TPS är ett nytt sätt att tänka, organisera och leda verksamheter och absolut inte en snabb lösning eller ett standardverktyg. Han förklarar hur ett systemtänkande leder till förbättrad service, större vinster, lägre kostnader, högre engangemang och ökad motivation.

Produktinformation

Kategori:
Okänd
Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2010-04-29
ISBN:
9789144057866
Sidantal:
288

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny