Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Fokusgrupper : om fokuserade gruppintervjuer som undersökningsmetod | 2:a upplagan

Fokusgrupper : om fokuserade gruppintervjuer som undersökningsmetod | 2:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2010
  • Författare: Victoria Wibeck
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
160
kr
Slitet skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 111 kr (41%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

Det här är en handbok som skildrar hur man praktiskt går tillväga när man arbetar med fokusgrupper. Men boken ger även en teoretisk bakgrund till användandet av fokusgrupper som forskningsmetod. Fokusgrupper är en metod som används för att studera människors föreställningar, kunskaper, attityder och värderingar genom fokuserade gruppintervjuer. Metoden innebär att en grupp under en moderators ledning diskuterar ett givet ämne. Fokusgrupper används till exempel vid marknadsundersökningar, utvärderingar och i forskningssammanhang. Boken vänder sig till högskolestuderande inom ämnen som medie- och kommunikationsvetenskap, sociologi, statsvetenskap, pedagogik, folkhälsovetenskap, miljövetenskap, socialt arbete och ekonomi, men är också relevant för företag, skolor, kommuner och landsting. Denna andra upplaga har uppdaterats och utökats med ytterligare förslag på hur data från fokusgrupper kan analyseras. Dessutom innehåller boken ett nyskrivet kapitel om hur fokusgrupper kan användas inom deltagandeforskning.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
2
Utgiven:
2010-05-04
ISBN:
9789144058566
Sidantal:
178

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny