Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Företagsansvar - CSR som managementidé | 1:a upplagan

Företagsansvar - CSR som managementidé | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2011
  • Författare: Andreas Werr, Markus Kallifatides, Tommy Borglund, Matilda Ardenfors, Niklas Egels-Zandén, Magnus Frostenson, Sabine Walter
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
124
kr
Slitet skick

Skickas nästa vardag

Du sparar 329 kr (73%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
5 st i lager
Välj butik

Beskrivning

CSR, företags sociala ansvarstagande, har blivit ett populärt koncept i företagsvärlden. Denna bok behandlar CSR som en managementidé, det vill säga som ett redskap för verksamhetsstyrning. Boken visar att CSR har mycket gemensamt med andra populära managementidéer - lean production, total quality management, just-in-time, business process reenginering och six sigma, för att nämna några. Men det finns också väsentliga skillnader. I boken redogörs för hur CSR uppkommer och sprids i företagets omvärld, men även för vad som händer när CSR når företagsledningar, implementeras och används i den dagliga verksamheten. Författarna visar att två grundläggande värden för allt företagande - legitimitet och effektivitet - är lämpliga för att analysera hur CSR påverkar företag, samt hur CSR liknar och skiljer sig från andra populära managementidéer. Boken är lämplig för kurser i ekonomi vid universitet och högskola, för forskare och insatta praktiker.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2011-08-23
ISBN:
9789144068794
Sidantal:
198

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny