Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Klassrummens många språk : att förhålla sig till elevers språkbruk | 1:a upplagan

Klassrummens många språk : att förhålla sig till elevers språkbruk | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2011
  • Författare: Bengt Linnér, Katarina Lundin
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
163
kr
Slitet skick

Skickas inom 2-3 vardagar

Du sparar 114 kr (41%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
8 st i lager
Välj butik

Beskrivning

I den här boken presenterar författarna olika infallsvinklar på elevers skrivande men pläderar för ett enda grundläggande förhållningssätt till elevskrivna texter. Detta förhållningssätt innebär att den lärare som på allvar vill hjälpa en elev till en reell språk- och skrivutveckling måste vara beredd att ta elevens befintliga och privata språk som utgångspunkt för ett språkutvecklande arbete i skolan. Klassrummens många språk är en perspektivbok som problematiserar, argumenterar och engagerar. Författarna diskuterar lärares förhållningssätt till elevskrivna texter i det språkligt, socialt och kulturellt heterogena klassrummet samt förhållandet mellan bedömningsläsning och läsning för språkutveckling av elevskrivna texter. Autentiskt material i form av lärares och lärarstudenters läsning av och förhållningssätt till elevskrivna texter analyseras i boken. Men här finns även författarnas egna analyser av elevskrivna texter som mynnar ut i ett antal textporträtt. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma svensklärare i grundskolans senare år och gymnasium samt till lärarutbildare.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2011-05-26
ISBN:
9789144071633
Sidantal:
210

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny