Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2011-02-24 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 224 |
ISBN | 9789144071992 |
Kategori(er) |
Stora belopp satsas varje år på program och projekt för att utveckla individer, verksamheter och regioner. Men forskning visar att resultaten allt för sällan blir bestående. De leder inte till hållbar utveckling i form av innovationer, tillväxt och nya jobb. Denna bok innehåller en unik och kritisk granskning av femtio år av projektverksamhet. Slutsatserna är tydliga: För att säkra långsiktighet och hållbarhet i stora projekt krävs ett aktivt ägarskap och en professionell projektledarroll. Men det räcker inte, samverkan och gemensam kunskapsbildning med aktörer utanför projekten är också nödvändig. Det handlar om att bygga strukturer för lärande och återkoppling på alla nivåer. Lärande utvärdering genom följeforskning får projektdeltagarna att undan för undan reflektera utifrån gjorda erfarenheter vilket leder projektet närmare programmens övergripande mål. Boken vänder sig till alla som aktivt arbetar med stora projekt samt till högskolestuderande, forskare, utvärderare och handläggare.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
0
6
7
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.