Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2011-08-04 |
Upplaga | 3 |
Fler upplagor | 2005/2 |
Antal sidor | 92 |
ISBN | 9789144076904 |
Kategori(er) |
Juridik ↳ Immaterialrätt Media & kommunikation |
Detta är den tredje boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra olika medier. Medierätt 3 behandlar - de grundläggande reglerna inom upphovsrätt - rätten till fotografier, musik och bilder - verkshöjdsbegreppet - rättigheter för upphovsmän, artister och producenter - rätten att fritt utnyttja andras verk - avtal om upphovsrätt - kopieringsskydd - kort beskrivning av övriga immaterialrätter. Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet. Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala meder samt radio och tv. Medierätt 2 behandlar marknadsrätt, dvs. reglerna kring reklam och marknadsföring. Tredje upplagan Medierätt 1 Medierätt 2
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
3
1
0
4
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.