Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Entreprenörskap - Individ, företag, samhälle | 1:a upplagan

Entreprenörskap - Individ, företag, samhälle | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2016
  • Författare: Mikael Samuelsson, Anna Söderblom
  • Betyg:
535
kr
Helt ny

Skickas inom 7-9 vardagar

Butikslager
Onlinelager
I lager hos leverantör
Välj butik

Beskrivning

Det här är ingen klassisk lärobok om entreprenörskap. Istället går boken igenom alla delar i den entreprenöriella processen – från idé till avveckling. Genom att blanda teori och praktik är författarnas mål att skapa en balanserad förståelse för varför nya affärsmöjligheter uppkommer och hur de kan utvecklas till livskraftiga och effektiva företag.


Entreprenörskap är baserad på en unik kombination av gedigen forskning om, och lång praktisk erfarenhet av, att starta, driva, utveckla, finansiera, sälja och avveckla företag. Författarnas gemensamma erfarenhet inkluderar studier av över 1 000 företag samt över 20 års praktisk erfarenhet av entreprenörskap i alla dess former. 

De praktiska inslagen i boken gör att du som läsare även kan utveckla färdigheter som ökar dina möjligheter att lyckas i praktiken. Det kan vara i roller som entreprenör, finansiär, rådgivare eller forskare.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2016-10-07
ISBN:
9789144080826
Sidantal:
280

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny