Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2013-07-26 |
Upplaga | 1 |
Fler upplagor | 2017/2, 2021/3 |
Antal sidor | 176 |
ISBN | 9789144084534 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet – men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren: - vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete - vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål - vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet - grunderna för hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet - på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet - hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas. Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitetsarbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
9
1
5
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.