Välkommen tillbaka till Campusbokhandeln! Vi firar med inlämningskampanj: Lämna in din kurslitteratur – få 150 :- och chansen att vinna 1 000 :-. Läs mer här!

Logga in
Kunskapsbaserad marknadsföring | 1:a upplagan

Kunskapsbaserad marknadsföring | 1:a upplagan

  • Häftad, Svenska, 2016
  • Författare: Leon Caesarius, Jukka Hohenthal
  • Betyg:

Välj skick:

Bästa pris
169
kr

Skickas från säljare inom 1-3 vardagar

Simon , Malmö

Verifierad säljare

Du sparar 225 kr (57%) mot nypris
Butikslager
Onlinelager
10+ st i lager
Välj butik

Beskrivning

I denna bok ligger fokus på hur den förändrade informationsteknologin påverkar sättet och möjligheterna att bedriva marknadsföring.

Kunskapsbaserad marknadsföring handlar om att utnyttja ny digital teknologi och de möjligheter som digitaliseringen av vår vardag, av företagets verksamhet och av samhället i stort för med sig. Företag kan i dag i större grad fatta beslut som bygger på fakta och kunskap om sina kunder, snarare än bara på antaganden och intuition.

Den nya kunskapsbaserade marknadsföringen skapar förutsättningar att fördela resurser, prognostisera och tillfredsställa kundbehov med ökad precision. Men den är också förknippad med utmaningar: processen att omvandla data till kunskap är lång och komplex.

Författarna ger i boken en bakgrund till utvecklingen från traditionell till kunskapsbaserad marknadsföring och beskriver ett antal mekanismer som krävs för att man som företag framgångsrikt ska kunna arbeta med kunskapsbaserad marknadsföring.

Produktinformation

Bandtyp:
Häftad
Språk:
Svenska
Upplaga:
1
Utgiven:
2016-10-19
ISBN:
9789144094243
Sidantal:
280

Används bl.a. i följande kurser

Sök

Varukorg

Din varukorg är tom
Köp Sälj Sök Meny