av Åsa och Jörgen & Thelander
Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2014-08-19 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 273 |
ISBN | 9789144096582 |
Kategori(er) |
Media & kommunikation |
Inom strategisk kommunikation används ofta traditionella kvalitativa metoder som intervju, observation eller textanalys men det är sällan den metodlitteratur som finns på svenska hämtar exempel från ämnet strategisk kommunikation. Det finns därför ett behov av att illustrera hur olika kvalitativa metoder kan användas inom fältet. Med utgångspunkt i ett reflexivt förhållningssätt där författarna beskriver genomförda studier presenteras texter om hur kvalitativa metoder kan användas inom strategisk kommunikation. Författarna tar bland annat upp frågor om hur intervjuer med chefer och professionella kommunikatörer kan genomföras, vilka utmaningar intervjuer som genomförs i andra kulturer innebär och hur vetenskapliga studier kan genomföras med utgångspunkt i diskursanalys eller ett historiskt perspektiv. Boken presenterar också nya, alternativa sätt att använda mer traditionella kvalitativa metoder. Exempelvis ger nya medier möjligheter att genomföra observationer och intervjuer. Fokusgruppintervjuer på nätet, netnografi, multimodalanalys och deltagande visuell metod är exempel på andra metoder som tas upp i boken. Boken vänder sig första hand till studenter inom strategisk kommunikation, men lämpar sig även väl för studenter inom andra ämnen som intresserar sig för organisationers kommunikation. Den är också relevant för yrkesverksamma kommunikatörer, PR-konsulter, projektledare, webbredaktörer, marknadsförare eller andra som arbetar med organisationers kommunikation.
Hittills har vi återanvänt
2
3
2
7
3
0
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.