Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2015-01-28 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 208 |
ISBN | 9789144101613 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik Språk & ordböcker ↳ Svenska |
Detta är en introduktion till forskningsmetoder. Boken presenterar allt från kvalitativ till kvantitativ forskningsdesign och är skriven på ett lättillgängligt sätt. Den är en idérik grundbok och kräver inga speciella förkunskaper om forskningsmetoder. Författarna har en pragmatisk inställning till metoder och betonar att det är syfte och problemställning som avgör vilka tillvägagångssätt man bör använda för sin undersökning. De redogör för vilka olika val man kan göra i forskningsprocessen. Forskningsmetoder för lärarstudenter visar hur en undersökning kan utformas – från idé till rapportering eller presentation av resultaten. Den ger många praktiska tips och belysande exempel på både mer och mindre lyckade lösningar. Boken är lämplig som metodbok främst i anslutning till de självständiga arbetena på grundnivå i förskollärar-, grundlärar- och ämneslärarprogrammen. Den kan med fördel läsas även av lärare som ska utföra forskningsuppgifter som del av sin fortbildning.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
2
9
7
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.