Förlag | Studentlitteratur |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2016-03-09 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 208 |
ISBN | 9789144102849 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik |
Vilka texter möter och använder barn i dag och vad kan denna erfarenhet få för betydelse för det läsande och skrivande som äger rum i skolan? Vilka förmågor behöver samspela och stödja varandra för att elever ska kunna läsa, förstå och kritiskt granska alla de texter de möter i och utanför skolan? I den här boken står dessa frågeställningar, och framförallt den undervisning som ska stödja eleverna, i centrum. Startpunkten är de texter och aktiviteter kring dem som elever i en svensk småstadsskola möter under årskurs 3–6, men också hemma och på sin fritid. Författaren resonerar om hur lärare i enlighet med grundskolans uppdrag kan arbeta med läsning och skrivande i alla ämnen samtidigt som eleverna görs delaktiga. Språkutvecklande arbetssätt samt individanpassad undervisning lyfts fram liksom lärares medvetna reflektion och kollegiala lärande. Läsa, skriva och förstå texter vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i grundskolan men också till utbildningsansvariga, skol- och barnbibliotekarier samt forskare inom ämnesområdet.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
3
7
2
0
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.